2013 m. balandis 9 d., antradienis

5 Tibeto pratimai

2011-ųjų rudenį, naršydama internete apie čakras (tuo metu labai domėjausi čakromis), radau straipsnį, kuriame taip pat buvo pateikiami mankštos pratimai. Jaučiau poreikį vėl pradėti daryti mankštas (mažajai buvo vienas metukas), tad šie pratimai buvo pačiu laiku. Labai patiko ir tai, kad pratimų  buvo tik penki ir jų atlikimo skaičių reikėjo didinti kas savaitę. Tad pasirodė, kad krūvis nebus didelis, o naudos savo nugarai vis tiek gausiu. Iš ankstesnių jogos užsiėmimų kartais pasimankštindavau, bet dažnai pertraukdavo vaikai, reikėjo disciplinuotumo. Šį kartą buvau labai rimtai nusiteikusi, tad radau tinkamą laiką - vakare, kai vaikai jau miega, t.y. apie 22 valandą, kad tuo pačiu galėčiau ir ramiai pagulėti, pabūti su savimi. Taigi, pradėjau mankštintis.
Po kokio mėnesiuko pamaniau, kad reiktų pasitikrinti internete, ar tikrai gerai atlieku pratimus. Ir atradau, kad užsiimu be proto populiariom mankštom! 
Pasirodo tai 5 Tibeto pratimai, propaguojami įvairiausiose šalyse, taip pat ir Lietuvoje. Anksčiau apie juos nebuvau girdėjusi, o straipsnyje jų pavadinimo tiesiog neakcentavau.
Taip pat atradau ir Lietuvoje išleistas dvi knygas: "Jaunystės šaltinis. 5 Tibeto pratimai. I-oji knyga (antroji pataisyta laida)" ir 
"Jaunystės šaltinis: 5 Tibeto pratimai. 2 knyga (naujas pataisytas leidimas)
(abiejų knygų autorius Peter Kelder). Pasiskaičiusi pirmosios knygos ištrauką nieko nedvejodama nupirkau Kalėdoms dovanų savo tėvams. Labai norėjau, kad jų sveikata imtų gerėti ir... tiesiog - kad gyventų laimingai.
Sausio mėnesiui visai netikėtai užsirašiau į jogos užsiėmimus, kuriuos vedė viena gera pažįstama ir visai netoli mano namų. Tačiau lygiagrečiai namie dariau 5 Tibeto pratimus, papildydama kitais jogos pratimais.
Netrukus vėl ėmiau lauktis ir ilgainiui kasdienius jogus pratimus pakeičiau kitais. Šiuo metu jau vėl kurį laiką pasimankštinu, kiek tai leidžia vaikai. Trumpus savo vakarus skiriu knygoms, tad mankštoms laiko turiu tik trumpam ryte ir tai ne kasdien.
Visai neseniai ėmiau ir vėl prisiminiau 5 Tibeto pratimus. Šį savaitgalį svečiavomės pas tėvus atvelykio proga ir galvojau pavartysiu knygas, prisiminsiu, kaip teisingai atliekami pratimai. Nusičiupau dar šiais metais išleistą tos pačios serijos trečiąją knygą "Grožio paslaptys ir 5 Tibeto pratimai" (autorė Gisela Leonie Teschke). Ją dovanojau savo mamai gimtadienio proga - norėjau, kad būtų graži ir laiminga :). Ir ką gi, visai netikėtai ši knyga mane patraukė, nes lyg tyčia atsiverčiau skyrelį apie vidinį vaiką, kurio šiuo metu ir ieškau... Bet apie tai jau bus kitas įrašas.
Taigi, vėl bandysiu grįžti prie 5 Tibeto pratimų. Tiesa, turiu prisipažinti, kad man pasisekė, nes pradėjau nuo paprastų pratimų, o tik paskui sužinojau apie tokį jų populiarumą. Jei būtų nutikę atvirkščiai, tikriausiai jų būčiau net ir nepastebėjusi :).
Ofcialus knygos "Jaunystės šaltinis. 5 Tibeto pratimai. I-oji knyga" aprašymas
Dar žinomi kaip Penki Tibetiečiai, šie kadaise slapti pratimai dabar prieinami ir vakariečiams knygoje „Jaunytės šaltinis: 5 Tibeto pratimai", kurios pirmasis leidimas pasirodė dar 1939 m. Peteris Kelderis pradeda nuo pasakojimo, kaip sužinojo apie tai iš pulkininko Bredfordo, paslaptingo britų armijos atsargos karininko, parsivežusio paslaptį iš kelionių po Himalajus. „Jaunystės šaltinis: 5 Tibeto pratimai" – praktiniai nurodymai, kaip atlikti visus penkis pratimus, primenančius jogos pozas. Jiems kasdien užtenka keliolikos minučių, o praktikuojantys džiaugiasi išaugusia energija, tirpstančiu svoriu, geresne atmintimi, atsigavusiais plaukais, dingusiais skausmais ir tiesiog grįžusia jaunyste.
Kaip veikia 5 Tibeto pratimai
Šių penkių pratimų veikimo mechanizmas gana paprastas. Žmogaus kūne yra septynios pagrindinės čakros (energijos centrai). Žmogui senstant energijos centrai silpsta, o gyvybiškai svarbi energija blokuojama arba sulaikoma - taip atsiranda ligos, vyksta senėjimas. Greičiausias būdas susigrąžinti jaunystę, sveikatą ir gyvybingumą - pradėti šiems energijos centrams vėl normaliai veikti. Tai gali padaryti penki paprasti pratimai, apjungiantys dvidešimt vieną jogos pratimą. Kiekvienas iš jų atliekamas nuo 3 iki 21 karto ir būtinai kasdien.
Reguliariai praktikuojant 5 Tibeto pratimus:
  • Sumažėja stresas ir raumenų įtampa 
  • Subalansuojama kūno energijos sistema 
  • Auga fizinis pajėgumas ir lankstumas 
  • Didėja raumenų tonusas 
  • Gerėja virškinimas 
  • Valomas organizmas 
  • Dingsta dvigubas pagurklis 
  • Sustiprėja pilvo presas, sumažėja liemens apimtis 
  • Taisosi laikysena 
  • Gerėja atmintis 
  • Nebekankina dažna nuotaikų kaita 
  • Pagerėja bendra savijauta

Ofcialus knygos "Jaunystės šaltinis: 5 Tibeto pratimai. 2-oji knyga" aprašymas
Kai 1985 m. buvo pakartotinai išleista knyga Peterio Kelderio „Jaunystės šaltinis. 5 Tibeto pratimai“, ji iškart tapo tarptautiniu leidybos fenomenu. Skaitytojai galėjo susipažinti su Tibeto jaunystės ritualu – penkių pratimų serija, daugybę amžių kurta Tibeto vienuolynuose. Tūkstančiai skaitytojų laiškų patvirtino, kad ši sistema ne tik prideda energijos ir sustiprina atmintį, bet ir leidžia sureguliuoti svorį bei jaustis ir atrodyti gerokai jauniau. „Jaunystės šaltinis. 5 Tibeto pratimai 2 knygoje“ rasite tai, kas netilpo į pirmąją: išsamią sveikatos programą, taip pat smulkiai paaiškintas temas, apie kurias pirmoje knygoje tik užsimenama – 5 Tibeto pratimų istoriją ir kilmę, veikimo principus, mitybos patarimus, išsamų pratimų komplekso paaiškinimą.
Kaip veikia 5 Tibeto pratimai
Tibetiečiai tiki, kad žmogaus kūne yra septynios pagrindinės čakros (energijos centrai), kurie silpsta žmogui senstant. Gyvybiškai svarbi energija blokuojama ir taip atsiranda ligos, vyksta senėjimas. Penki paprasti pratimai gali padėti šiems energijos centrams vėl normaliai veikti. Mokslininkai sako kitaip: čakrų išsidėstymas ant stuburo atitinka pagrindines vidaus sekrecijos liaukas, kurios padeda palaikyti biocheminių elementų ir automatinių funkcijų balansą. 5 Tibeto pratimai ypač gerai veikia skydliaukę ir hipofizę, skatina išsiskirti augimo hormoną. Mokslinių tyrimų metu nustatyta, kad nedidelės jo dozės sulėtina organizmo senėjimo procesą.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą